Loading…

Prokart Eesti 2019

Põltsamaa | Aravete | Rapla

Tehnilised tingimused

SARJA ÜLDJUHEND 2019

Lae alla Prokart Eesti 2019 üldjuhend ja võistlusklasside kaalutabel.

TEHNILISED TINGIMUSED 2019

Prokart Eesti tehnilised tingimused 2019.pdf

Rotax Eesti karikavõistlustel osalevad kardid peavad vastama klasside kaupa reeglitele, mis on toodud www.rotax.ee kodulehel. Iame X30 Eesti karikavõistluste võistlusmäärused ja tehnilised tingimused (sh. X30 Junior ja X30 Senior info) – Aavo Talvar +372 53 449 363.

1. KLASS: CADETT
1.1. MOOTOR

Lubatud on käigukastita ja hõõrdsiduriga mootorid:
– Raket 60 on valmistatud Radne Motor AB poolt, pöörete piiraja, mis katkestab süüte 9800 p/min juures, karburaatoriga Tillotson HS 205 või HS 175.
– 50 cm³ õhkjahutusega mootor
– 60 cm³ õhkjahutusega motor piirajaga sisselaskes (sarnaselt 2019 EMV lubatava homologatsiooniga klassile Cadett- vt kart.ee)

1.2. RAAM
  • Valmistaja vaba, kuid omavalmistatud ja ümberehitatud raam on keelatud.
  • Teljevahe kuni 1010 mm
  • Esistange – nõutav CIK-FIA «Front Fairing Mounting Kit», vanematel raamidel erandkorras lubatud ka jäigalt fikseeritud esistange. (tehnilise komisjoni otsusega).
1.3. PIDURID
  • Mehaanilise või hüdraulilise ajamiga, ainult tagaratastele.
1.4. TAGAVÕLL
  • Tagavõlli lubatud suurim läbimõõt on 30 mm. Võll peab olema valmistatud terasest.
  • Tagatelje vähim laius mõõdetuna tagarataste välimistest külgpindadest on 1020 mm.
  • Tagaratas ei tohi väljuda rohkem kui 40 mm üle külgmise voolundi gabariidi (tagaratas võib jääda sissepoole külgmiste voolundite gabariidist).
1.5. STANGED
  • Tagastange peab katma vähemalt 1/3 tagaratta laiusest, kuid ei tohi ületada tagarataste välisgabariiti.
1.6. REHVID JA VELJED
  • Rehvitootja ei ole piiratud.
  • Lubatud veljed läbimõõduga 5 tolli.

2. KLASS: MICRO 60

Tehnilised tingimused vastavalt Eesti Meistrivõistluste 2019 tehnilistele tingimustele.
Vt. www.kart.ee kodulehelt


3. KLASS: MINI 60

Tehnilised tingimused vastavalt Eesti Meistrivõistluste 2019 tehnilistele tingimustele.
Vt. www.kart.ee kodulehelt


4. KLASS: RAKET 85
4.1. MOOTOR
  • Lubatud ainult Radne Motor AB valmistatud Raket 85 mootor
  • Kõik varuosadpeavad olema tootja spetsifikatsiooniga.
  • Kolvi ja silindri pea minimaalne vahe 1,30 mm.
  • Sisselasketakti maksimaalne pikkus 132 kraadi.
  • Väljalasketakti maksimaalne pikkus 146 kraadi.
  • Mehaaniline järeltöötlus on lubatud.
4.2. RAAM
  • Raamitootja on vaba, kuid ei ole lubatud kasutada omavalmistatud ja ümber ehitatudraame.
  • Teljevahe 950 – 1010mm
4.3. TAGAVÕLL
  • Tagavõlli vähim laius (slick-rehvidega sõites) mõõdetuna tagarataste välimistest külgpindadest on 1140 mm.
  • Tagavelje suurim laius on 185 mm.
4.4. STANGED JA NUMBRIALUS
  • Nõutav CIK-FIA «Front Fairing Mounting Kit». Vanematel raamidel on erandkorras tehnilise komisjoni otsusega lubatud ka jäigalt fikseeritud esistange.
  • Tagastange peab katma vähemalt 1/3 tagaratta laiusest, kuid ei tohi ületada tagarataste välisgabariiti.
  • Tagaratas ei tohi väljuda rohkem kui 40 mm üle külgmiste voolundite gabariidi (tagaratas võib jääda sissepoole külgmiste voolundite gabariidist).
  • Nõutav on must number kollase taustaga numbrialusel.

4.5. REHVID JA VELJED

  • Veljed peavad olema tehtud metallist.
  • Velje maksimaalne lubatud suurus on 5 tolli.
  • Rehvitootja ei ole piiratud.
  • Rehvi lukustusmutrid pole kohustuslikud.

5. KLASS: ROTAX MICROMAX JA MINIMAX

Prokart Eesti karikavõistlustel peetakse ühist arvestust Rotax Eesti Karikavõistluste ja Prokart Eesti karikavõistluste reeglitele vastavatele kartidele.
Tehnilised tingimused on leitavad www.prokart.lv kodulehelt.

NB! Prokart Eesti karikavõistluste arvestuses startijatel on nõutav CIK-FIA «Front Fairing Mounting Kit» vastavusega esistange. Vanematel raamidel on erandkorras tehnilise komisjoni otsusega lubatud ka jäigalt fikseeritud esistange.


6. KLASS: ROTAX JUNIOR OPEN, ROTAX SENIOR OPEN, ROTAX 40+ (EST) / SENIOR MASTER (LAT)

Eesti ja Läti reeglid on 2019. aastal ühtlustatud. Vaata reegleid ka www.prokart.lv kodulehelt.

6.1. MOOTOR
  • Võisteldakse Rotax 125 mootoril
  • Lubatud kõik Rotax kasutatavad ja kasutusel olnud süütemodifikatsioonid, karburaatorid, radiaatorid, õhufiltrid ja summutid.
  • Ülekanne on vaba.

6.2. RAAM

  • Raamitootja on vaba, kuid ei ole lubatud kasutada omavalmistatud ja ümberehitatud raame.
  • Esipidurite kasutamine on keelatud.
  • Minimaalne telgedevaheline kaugus 1010 mm. Maksimaalne laius 1400 mm.
6.3. STANGED JA NUMBRIALUSED
  • Nõutav CIK-FIA «Front Fairing Mounting Kit» esistange. Vanematel raamidel on erandkorras tehnilise komisjoni otsusega lubatud ka jäigalt fikseeritud esistange.
  • Tagastange peab katma vähemalt 1/3 tagaratta laiusest, kuid ei tohi ületada tagarataste välisgabariiti.
  • Kart peab olema varustatud plastist voolunditega ees, külgedel ja taga.
  • Tagaratas ei tohi väljuda rohkem kui 40 mm üle külgmiste voolundite gabariidi (tagaratas võib jääda sissepoole külgmiste voolundite gabariidist).
  • Nõutav on must number kollase taustaga numbrialusel.

6.4. REHVID JA VELJED

  • Veljed peavad olema tehtud metallist.
  • Velje maksimaalne lubatud suurus on 5 tolli.
  • Junior-klassis: Slick rehvid Mojo D2.
  • Senior ja 40+-Slick rehvid Mojo D5.
  • Mõlema klassi vihmarehvid: Mojo W3.

NB! Võistluspäeval (alates ajakontrollsõidust) tohib kasutada ühte komplekti uusi slick rehve ja vajadusel ühte komplekti vihmarehve (tehnilise komisjoni loal tohib vajadusel vahetada vigastada saanud rehvi). Ajakontrollsõidus ja eelfinaalis 1-6 koha saavutanud kartide rehvid märgistatakse (märgistamise mooduse määrab tehniline komisjon).  Märgistatud rehve ei tohi võistluspäeva lõpuni vahetada (v.a. vigastuse korral tehnilise komisjoni loal).

6.5. Kaal

  • Minimaalne võistluskaal klassis Junior – 145 kg.
  • Minimaalne võistluskaal klassis Senior – 160 kg
  • Minimaalne võistluskaal klassis 40+ / Senior Master – 170 kg

Naissoost võistlejatele minimumkaalu nõuet ei rakendata.


7. KLASS: ROTAX DD2 OPEN / DD2 OPEN

Eesti ja Läti reeglid on 2019. aastal ühtlustatud. Vaata reegleid ka www.prokart.lv kodulehelt.

7.1. MOOTOR

  • Lubatud on kasutada 2-taktilise vesijahutusega Rotax FR 125 Max DD2 mootori erinevaid modifikatsioone.
  • Ülekanne, karburaator, õhupuhasti ja muud mootori osad on lubatud kõikidest Rotax modifikatsioonidest.
7.2. RAAM
  • Raamitootja on vaba, kuid ei ole lubatud kasutada omavalmistatud ja ümberehitatud raame.
  • Lubatud on kasutada ainult mootorile Rotax FR 125 Max DD2  toodetud kardiraami.
  • Raami maksimaalne laius 1400 mm.
7.3. STANGED JA NUMBRIALUSED
  • Nõutav CIK-FIA «Front Fairing Mounting Kit» esistange. Vanematel raamidel on erandkorras tehnilise komisjoni otsusega lubatud ka jäigalt fikseeritud esistange.
  • Kart peab olema varustatud plastist turvapamperitega ees, külgedel ja taga.
  • Tagastange peab katma vähemalt 1/3 tagaratta laiusest, kuid ei tohi ületada tagarataste välisgabariiti.
  • Tagaratas ei tohi väljuda rohkem kui 40 mm üle külgstange gabariidi (tagaratas võib jääda sissepoole külgstange gabariidist).
  • Nõutav on must number kollase taustaga numbrialusel.

7.4. REHVID JA VELJED

  • Veljed peavad olema tehtud metallist.
  • Velje maksimaalne lubatud suurus on 5 tolli.
  • Slick rehvid: Mojo D5.
  • Vihmarehvid: Mojo W3.

NB! Võistluspäeval (alates ajakontrollsõidust) tohib kasutada ühte komplekti uusi slick rehve ja vajadusel ühte komplekti vihmarehve (tehnilise komisjoni loal tohib vajadusel vahetada vigastada saanud rehvi). Ajakontrollsõidus ja eelfinaalis 1-6 koha saavutanud kartide rehvid märgistatakse (märgistamise mooduse määrab tehniline komisjon).  Märgistatud rehve ei tohi võistluspäeva lõpuni vahetada (v.a. vigastuse korral tehnilise komisjoni loal).


8. KLASS: KZ2

8.1. MOOTOR

  • Lubatud on kasutada ühe silindriga 2-taktilisi õhk- või vedelikjahutusega mootoreid, mille töömaht on maksimaalselt 125 m3
  • Mooril peab olema käigukast, millel on minimaalselt 3 ning maksimaalselt 6 käiku.
8.2. RAAM
  • Minimaalne teljevahe alates 1010 mm.
  • Maksimaalne kardi kogupikkus (ilma esi ja- taga kaitserauata) – 182 cm.
  • Maksimaalne kardi kogulaius – 140 cm.
  • Titaani kasutamine shasiil/raamil on keelatud.
  • Tagaratas ei tohi väljuda rohkem kui 40 mm üle külgmise voolundi gabariidi (tagaratas võib jääda sissepoole külgmiste voolundite gabariidist).
8.3. STANGED JA NUMBRIALUSED
  • Kart peab olema varustatud plastist turvapamperitega ees, külgedel ja taga.
  • Nõutav CIK-FIA «Front Fairing Mounting Kit» esistange. Vanematel raamidel on erandkorras tehnilise komisjoni otsusega lubatud ka jäigalt fikseeritud esistange.
  • Tagastange peab katma vähemalt 1/3 tagaratta laiusest, kuid ei tohi ületada tagarataste välisgabariiti.
  • Tagaratas ei tohi väljuda rohkem kui 40 mm üle külgstange gabariidi (tagaratas võib jääda sissepoole külgstange gabariidist).
  • Nõutav on must number kollase taustaga numbrialusel.

8.4. REHVID JA VELJED

  • Veljed peavad olema tehtud metallist.
  • Velje maksimaalne lubatud suurus on 5 tolli.
  • Slick rehvid: Ilma tootja piiranguta.
  • Vihmarehvid: Ilma tootja piiranguta, kogus ei ole piiratud.
  • Rehvi lukustusmutrid pole kohustuslikud.
  • Veljemutrid peavad olema isekontreeruvad.
8.5. KÜTUS
  • Jaemüügis müüdav kütus 95 max 98 oktaanarvuga
8.6. SÕITJATE VANUS JA KAAL
  • Starti lubatakse sõitjad alates 15. eluaastast.
  • KZ2 minimaalne kaal on määratud võistluste miinimumkaalude lehel.
  • Naissoost võistlejatele miinimumkaalu nõuet ei kehtestata.

9. KLASS: RETRO, MINSK(M) JA CZ

Eesti ja Läti reeglid on 2019. aastal ühtlustatud. Vaata reegleid ka www.prokart.lv kodulehelt.

Üle 50-aastastel võistlejatel ja naissoost võistlejatel ei kehtestata miinimumkaalu.